Apache SpamAssassin در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله با قابلیت Apache SpamAssassin و تنظیمات آن در سی پنل آشنا خواهیم شد.

Apache SpamAssassin و کاربرد آن

در سی پنل در توضیحات Apache SpamAssassin اینگونه نوشته شده است که یک فیلترینگ هوشمند ایمیل است که اسپم ها شناسایی کرده و هدر ایمیل ها و متن آنها را با استفاده از روش های پیشرفته ای بررسی میکند.

ایمیل های اسپم اغلب آزاردهنده هستند و بسیاری از کاربران بدون مشاهده آنها را حذف مینمایند. Apache SpamAssassin این امکان را فراهم میکند تا به آسانی بتوانید ایمیل های اسپم را با تغییر حساسیت آن شناسایی و به صورت خودکار حذف نمایید. این قابلیت در سی پنل به صورت پیشفرض غیرفعال است که میتوان در صورت نیاز آن را فعال کرد.

برای فعالسازی Apache SpamAssassin ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل هاست خود شده و سپس از بخش EMAIL گزینه Apache SpamAssassin را انتخاب میکنیم.

در صفحه باز شده در صورت غیرفعال بودن ، بر روی گزینه Apache SpamAssassin enabled کلیک میکنیم.

برای استفاده از قابلیت حذف خودکار اسپم ها ،در قسمت Filters گزینه Auto-Delete Spam را انتخاب میکنیم.برای غیرفعال کردن آن بر روی Disable Auto-Delete Spam کلیک میکنیم.

در فیلد Score که به صورت پیشفرض بر روی ۵ ست شده است ، میتوان اعداد ۱ تا ۱۰ را تنظیم نمود.هر چه عدد بیشتر باشد ،حساسیت Apache SpamAssassin بیشتر شده و ایمیل های بیشتری به عنوان اسپم شناخته می شوند.

در قسمت Apache SpamAssassin Configuration ، میتوان ۵ لیست سیاه یا سفید ایجاد نمایید.در صورتیکه ایمیلی را در blacklist_from قرار دهید با وجود اسپم نبودن ایمیل ارسالی باز هم جزو اسپم ها شناخته خواهد شد. در صورتیکه ایمیلی را در whitelist_from ، با وجود اسپم بودن ایمیل ارسالی ، باز هم به عنوان اسپم شناسایی نخواهد شد.

در استفاده از Apache SpamAssassin بسیار دقت نمایید که با فعال کردن و عدم تنظیم صحیح آن به مشکل خورده و برخی از ایمیل های خود را دریافت نخواهید کرد.پیشنهاد میشود در صورت نیاز به فعالسازی آن از Score های پایین برای شروع استفاده نمایید.