آموزش تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله قصد داریم به معرفی افزونه هایی جهت تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در وردپرس بپردازیم. افزونه ای که به صورت پیشفرض همراه با نصب وردپرس فارسی نصب میشود ، افزونه wp jalali است که باید آن را فعال نماییم. با توجه به اینکه این افزونه از منابع هاست زیاد استفاده میکند تصمیم داریم افزونه دیگری با نام wp parsidate را معرفی نماییم که دارای امکانات بیشتر و قابلیت‌های متنوع‌تری بوده و نسبت به جلالی دارای مصرف منابع کمتری میباشد. با استفاده از این افزونه میتوان تاریخ میلادی به شمسی را تبدیل نموده و از اعداد و عبارات فارسی در بخش های مختلف سایت نیز استفاده کرد.

 

افزونه wp parsidate 

پس از نصب و فعال سازی افزونه wp parsidate از طریق مخزن وردپرس ، زیر منوی تنظیمات پارسی در پیشخوان وردپرس اضافه خواهد شد که با کلیک بر روی آن ، به صفحه افزونه تنظیمات تاریخ شمسی در وردپرس هدایت خواهید شد.

با فعال نمودن گزینه تغییر زبان مدیریت ، فایل‌های ترجمه مرتبط با قالب و افزونه‌هایی که در سایت نصب شده است ، در پیشخوان وردپرس به زبان فارسی لود خواهد شد.با غیرفعال نمودن این گزینه ، عناوین استفاده شده در پیشخوان وردپرس و افزونه ها با نام اصلی نمایش داده خواهد شد.

با فعال نمودن گزینه تغییر زبان سایت ، زبان سایت تغییر کرده و از حالت راست به چپ به صورت چپ به راست تغییر یافته و زبان سایت چپ چین خواهد شد. 

با فعال نمودن گزینه تاریخ خورشیدی ، تاریخ‌ها به صورت تاریخ شمسی (جلالی) تبدیل شده و تاریخ نمایش داده شده در سایت از میلادی به شمسی تغییر خواهد یافت.

با فعال نمودن گزینه انتقال این برگه به زیرمنو ، منوی تنظیمات پارسی به زیر منو تنظیمات وردپرس منتقل خواهد شد.

 

تنظیمات بخش تبدیل افزونه

با استفاده از بخش رقم های پارسی در تب تبدیل ، میتوان اعداد استفاده شده در بخش‌های مختلف سایت که در زیر به آن اشاره شده است را به صورت فارسی در سایت نمایش داد.

  • نمایش اعداد فارسی در متن نوشته‌های وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی در عنوان مطالب وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی در خلاصه مطالب وردپرس
  • نمایش تاریخ نوشته‌ها به صورت اعداد فارسی در وردپرس
  • نمایش اعداد به صورت فارسی در متن نظرات وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی فارسی در شمارنده تعداد دیدگاه‌های وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی در فهرست وردپرس

با فعال کردن گزینه تصحیح حروف عربی ،  میتوان اعداد و کاراکترهای عربی همچون حروف ٤/٥/٦ به ۴ / ۵ / ۶ و ك / ي به ک / ی را به فارسی تغییر داد تا در هر بخش از سایت که از آنها استفاده شده به فارسی نمایش داده شود.

با فعال نمودن گزینه تبدیل تاریخ در پیوندهای یکتا ، میتوان تاریخی که در آرشیو مطالب استفاده شده و آدرس‌های موجود در آرشیو به تاریخ میلادی هستند را به شمسی نمایش داد.

با فعال نمودن گزینه استفاده از قلم “دروید سنس” برای مدیریت ، میتوان از فونت دروید سنس در پیشخوان وردپرس استفاده نمود.

با فعال نمودن گزینه استفاده از قلم “دروید سنس” برای ویرایشگر ، میتوان از فونت دروید سنس در ویرایشگر وردپرس استفاده نمود.

 

هماهنگی با افزونه‌ها

از قابلیت های دیگری این افزونه هماهنگی و سازگاری با افزونه های ووکامرس و Easy Digital Downloads است که میتوان آن را مدیریت نمود. 

با فعال کردن گزینه تصحیح قیمت ها میتوان اعداد را جهت نمایش در بخش‌های مختلف سایت به صورت فارسی نمایش داد.

 با فعال کردن گزینه جایگزینی ریال با RIAL ، میتوان قیمت محصولات در Easy Digital Downloads را که به صورت RIAL نمایش داده میشود را به تومان تبدیل کرد.