آموزش حذف کش مرورگرها

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

nر این آموزش قصد داریم به نحوه خالی کردن کش مرورگرهایی مانند گوگل کروم ، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر بپردازیم. کش مرورگر فایل های موقتی هستند که مرورگرها پس از بازدید از وب سایت آنها را سیستم شخصی ذخیره خواهند کرد. فایل هایی مانند عکس ها ، اسکریپت ها و ... با این کار پس از بازدید مجدد از وب سایت ، فایل های تکراری از حافظه سیستم شخصی فراخوانی شده و نمایش داده خواهد شد.در نتیجه فایل ها به جای فراخوانی از سرور از سیستم شخصی فراخوانی شده و سرعت بارگزاری وب سایت کاهش یافته و سریعتر لود خواهد شد. 

حال شرح میدهیم که چرا باید کش مرورگر را حذف نماییم. چه از جانب یک کاربر عادی و چه از سمت یک ادمین وب سایت ، در صورتیکه تغییراتی در  وب سایت اعمال شود ، به علت اینکه قبلا فایل ها در سیستم شخصی کش شده ، جهت مشاهده تغییرات جدید و فراخوانی مجدد فایل ها از سرور ، باید کش مرورگر خود را حذف نمایید. 

در ادامه به نحوه پاک کردن کش مرورگرهای مختلف میپردازیم.

 

نحوه حذف کش در گوگل کروم

برای پاک کردن کش مرورگر کروم بر روی آیکون سه نقطه سمت راست مرورگر کلیک کرده و یا از ترکیب دکمه های ALT + E استفاده میکنیم. پس از باز شدن منو بر روی گزینه Settings کلیک میکنیم.

پس از وارد شدن به صفحه تنظیمات مرورگر ، عبارت cache را وارد کرده و سپس وارد بخش Clear browsing data میشویم.

حال در صفحه باز شده میتوانیم حافظه کش مرورگر را به صورت دلخواه و در بازه زمانی مدنظر حذف نماییم. گزینه Cached images and files را انتخاب کرده و در نهایت بر روی گزینه Clear data کلیک میکنیم تا تصاویر و فایل های شده حذف شوند. با فعال نمودن سایز گزینه ها ، میتوانید کش کوکی و سایر اطلاعات مرورگر را نیز حذف نمایید.

 

نحوه حذف کش در فایرفاکس

برای پاک کردن کش مرورگر فایرفاکس ، روی آیکون سه خط سمت راست بالای مرورگر کلیک کرده و سپس گزینه Options را انتخاب میکنیم.

حال در صفحه تنظیمات مرورگر ، عبارت Cache را وارد کرده و سپس در Cookies and Site Data ، گزینه Clear Data را انتخاب میکنیم. پس از باز شدن پنجره ، گزینه Cached Web Content را فعال کرده و در نهایت گزینه Clear را میزنیم. در نتیجه تمام فایل‌های کش شده حذف خواهد شد.

در صورت نیاز به حذف کش در بازه زمانی مشخص در فایرفاکس عبارت history را وارد نموده و سپس در بخش History و سپس گزینه Clear History ، میتوانیم بازه زمانی مورد نظر را انتخاب کرده و سپس حذف نماییم.

 

نحوه حذف کش در اینترنت اکسپلورر

برای پاک کردن کش مرورگر اینترنت اکسپلورر ابتدا روی آیکون چرخ دنده در گوشه سمت راست کرده و سپس گزینه Internet options را انتخاب میکنیم.

سپس در بخش Browsing history ، بر روی گزینه Delete کلیک میکنیم. حال در پنجره باز شده ، گزینه Temporary Internet files and website files را فعال کرده و گزینه Delete را میزنیم. با این کار فایل‌های کش اینترنت اکسپلورر حذف خواهد شد.