ابزارهای اسکن امنیتی رایگان وب سایت

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله قصد داریم به معرفی ابزارهای رایگان جهت بررسی امنیت وب سایت ها و اپلیکیشن ها بپردازیم. همواره امنیت از مهمترین مسائل مورد توجه توسعه دهندگان و همچنین کاربران وب سایت و اپلیکیشن ها میباشد. همانطور که تولید محتوا و طراحی مناسب وبسایت مورد توجه میباشد ، بیشتر از آن امنیت کسب و کار دیجیتال دارای اهمیت است. همراه با رعایت نکات امنیتی میتوان با استفاده از ابزارهایی رایگان ، وضعیت امنیتی وب سایت یا اپلیکیشن را بررسی نمود. در کنار ابزارهای امنیتی بسیار که باید آنها را خریداری نمایید ، ابزارهای رایگانی نیز وجود دارند که میتوان با استفاده از آن ، وب سایت را از نظر آسیب پذیری در برابر بدافزارها، ویروس ها، تروجان ها و تهدیدهای آنلاین، اسکن و ارزیابی نمود. در ادامه به معرفی و تشریح برخی از این ابزارها میپردازیم:

 

SUCURI

از معروفترین ابزارهای رایگان جهت اسکن امنیتی وب‌سایت SUCURI است. با استفاده از این ابزار میتوان وب سایت را از نظر مشکلاتی از قبیل ویروس ها، بلک لیست ها و اسپم ها و دیگر تهدیدات امنیتی بررسی و پاکسازی نمود. این ابزار برای انواع سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس ، جوملا ، دروپال ، مجنتو و ... قابل استفاده است.

 

Scan My Server

این ابزار گزارش کاملی از تهدیدات وب سایت از قبیل Cross Site Scripting ، SQL injection ، PHP Code Injection ، Blind SQL Injection ، HTTP Header Injection  و ... را همراه با جزئیات به ایمیل شما ارسال خواهد نمود. با استفاده از این ابزار میتوان با اطلاع از ضعف های امنیتی موجود ، از آسیب پذیری های احتمالی جلوگیری کرد.

 

Quttera

با استفاده از این ابزار امنیتی میتوان وب سایت را از نظر وجود نرم افزار مخرب و فایل های مشکوک بررسی نمود.همچنین میتوان لیست دامنه های بدافزار را نیز اسکن نمود.

  

Qualys SSL Labs

این ابزار امنیتی SSL مورد استفاده سرورها را اسکن و تحلیل کرده و جزئیاتی مانند تاریخ انقضا، رمزگذاری ها ، جزئیات پروتکل و همچنین ورژن SSL/TLS و ... در اختیار شما قرار میدهد.

 

Detectify

این ابزار یک اسکنر قوی امنیت بر پایه SaaS است که میتواند وب‌سایت را در برابر نرم‌افزارهای مخرب، فایل‌های مخرب اسکن و بررسی کند. این وب سایت دارای بیش از ۱۰۰ تست امنیتی میباشد که معروف ترین آن ها OWASP است. استفاده از این ابزار تنها برای ۲۱ روز رایگان بوده و پس از آن حتما باید آن را خریداری نمایید.

 

Web Inspector

این ابزار با اسکن وب سایت گزارش کاملی از وضعیت امنیتی وب سایت از قبیل بد افزارها، فیشینگ، تروجان ها، فریم های مشکوک و بسیاری از موارد دیگر را ارائه میدهد. 

 

Acunetix

این ابزار امنیتی با اسکن وب سایت ، گزارش کاملی درباره آسیب پذیری های مربوط به DNS و ساختار شبکه ارائه می دهد. این ابزار تنها برای ۱۴ روز رایگان بوده و پس از آن باید در وب سایت ثبت نام نمایید.

 

Site Guarding

با استفاده از این ابزار امنیتی میتوان بدافزارها و اسپم های موجود را اسکن نمود. همچنین میتوان وب سایت را از بدافزارها و ویروس ها پاکسازی نمود. این ابزار میتواند از قرار گرفتن وب سایت در لیست سیاه جلوگیری کند. این ابزار برای انواع سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس ، جوملا ، دروپال ، مجنتو و ... قابل استفاده است.