ریدایرکت آدرس وب سایت به www و یا بدون www

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله قصد داریم نحوه ریدایرکت آدرس وب سایت همراه با پیشوند www و بدون پیشوند www را از طریق فایل htaccess آموزش دهیم. از این طریق میتوانیم آدرس وب سایت با www به آدرس بدون www و یا بالعکس ریدایرکت نماییم. به عنوان مثال میخواهیم در صورتیکه بازدیدکنندگان وب سایت آدرس را به صورت domainname.com وارد میکنند به صورت خودکار به آدرس  www.domainname.com ریدایرکت شود.این مساله در بهبود سئوی وب سایت حائزاهمیت است.

برای انجام این کار از فایل htaccess هاست لینوکس استفاده میکنیم. به علت اینکه این فایل در هاست به صورت مخفی میباشد ،  باید ابتدا آن را فعال نماییم.برای آموزش میتوانید به مقاله فایل htaccess در هاست لینوکس مراجعه نمایید. 

حال وارد فایل منیجر هاست شده و سپس فایل htaccess ، را ویرایش میکنیم. توجه نمایید پیش از اعمال هر تغییری در فایل htaccess حتما از این فایل ، یک نسخه بکاپ تهیه نمایید تا در صورت نیاز بتوانید آن را بازگردانید. زیرا که هر تغییر اشتباه در این فایل منجر به اختلال در وب سایت خواهد شد.

 

ریدایرکت آدرس وب سایت با www به آدرس بدون www

در صورتیکه بخواهیم همه بازدیدکننده های وب سایت در صورت وارد کردن آدرس وب سایت با www به آدرس بدون www ارجاع شوند ، کد زیر را در فایل htaccess قرار میدهیم و سپس تغییرات را ذخیره میکنیم.

#Force non-www:
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.domainname\.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://domainame.com/$1 [L,R=301]

 

ریدایرکت آدرس وب سایت بدون www به آدرس با  www 

در صورتیکه بخواهیم همه بازدیدکننده های وب سایت در صورت وارد کردن آدرس وب سایت بدون www به آدرس با www ارجاع شوند ، کد زیر را در فایل htaccess قرار میدهیم و سپس تغییرات را ذخیره میکنیم.

#Force www:
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domainname.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.domainname.com/$1 [L,R=301,NC]

 

دقت نمایید در صورتی که در فایل htaccess ، قبلا دستور RewriteEngine on درج شده باشد، نیازی به تکرار مجدد آن نخواهد بود.