نحوه تغییر پیوندهای یکتا در وردپرس

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله میخواهیم با نحوه تغییر پیوندهای یکتا در وردپرس آشنا شویم. ابتدا توضیح میدهیم که پیوندهای یکتا چیست و چه کاربردی دارد. سپس به نحوه تغییر آن میپردازیم.

 

پیوند یکتا چیست؟

هر صفحه ای از وب سایت شما دارای یک آدرس میباشد. قسمتی از آدرس وب سایت که در انتهای دامنه قرار میگیرد ، پیوند یکتا نامیده میشود. به عنوان مثال لینک webdataco.com/هاست لینکی از وب سایت است که هاست پیوند یکتای سایت است. حال در صورتیکه بخواهیم تغییری در این پیوندها ایجاد نماییم ، باید به نکاتی توجه کنیم. این نکات مرتبط با سئوی وب سایت است که در صورت تغییر پیوندهای یکتا مشکل ساز خواهد شد. بنابراین باید به گونه ای این تغییرات را ایجاد کنیم که با ریدایرکت صفحات قدیمی سایت به صفحات جدید اعتبار سئوی وب سایت حفظ شود.

یکی از دلایل تغییر ساختار پیوندهای یکتا ، این است که در صورتیکه سایت وردپرسی خود را به تازگی راه اندازی کرده باشید ، پیوندهای یکتا به طور پیشفرض بر روی پست قرار گرفته و اطلاعات خاصی نداشته و برای سئوی سایت بی ارزش است. یا اینکه میخواهید وب سایت شما بر اساس نوع و محتوای آن ، پیوند یکتای مناسب داشته تا برای موتورهای جستجو قابل شناسایی باشد.

جهت تغییر پیوندهای یکتا در وردپرس در پیشخوان وردپرس ، وارد منوی تنظیمات سپس پیوندهای یکتا میشویم. این پیوندها به طور پیشفرض بر روی گزینه روز و نام پست قرار دارند. میتوانید مطابق با نیاز خود ، گزینه موردنظر را انتخاب نموده و یا از گزینه ساختار دلخواه نیز استفاده نمایید. تغییر ساختارها باعث معرفی بهتر مطلب به کاربران و موتورهای جستجو خواهد شد.پس در انتخاب آن دقت نمایید.

 

انواع ساختار پیوندهای یکتا در وردپرس

ساده : آدرس پست ها با ساختار p=number نمایش داده می شوند.

روز و نام : تاریخ و نام نوشته در آدرس نمایش داده می شود.

ماه و نام : تاریخ (ماه) و نام نوشته در آدرس نمایش داده می شود.

عددی : آدرس با مقدار عددی نمایش داده میشود.

نام نوشته : آدرس با نام و عنوان نوشته نمایش داده میشود.

ساختار دل‌خواه : در این حالت آدرس ها با ترکیبی از موارد بالا قابل انتخاب است.

توجه داشته باشید پس از تغییر ساختار پیوندهای یکتا در وردپرس تمامی لینک های وب سایت شکسته شده و سایت از موتورهای جستجو خارج خواهد شد. بنابراین باید اقداماتی انجام دهید تا صفحات قدیمی به صفحات جدید ریدایرکت ۳۰۱ شود. این کار بدین جهت ضروری است که کاربران به صفحات جدید ریدایرکت شده و همچنین اعتبار سئوی صفحات قدیمی به صفحات جدید نیز منتقل گردد. برای انجام ریدایرکت ۳۰۱ ، میتوان از افزونه Yoast SEO استفاده نمود.این افزونه ریدایرکت را به صورت اصولی و بدون دردسر انجام خواهد داد.

همچنین وب سایت Yoast ابزاری در اختیار شما قرار داده تا با استفاده از آن بتوانید این تغییرات را انجام دهید. پس از انجام مراحل زیر کدی در اختیار شما قرار میدهد که باید آن را در فایل htaccess. هاست قرار دهید تا صفحات قدیمی به صفحات جدید ریدایرکت شوند.

 

برای انجام این کار به صفحه Create Redirects رفته و فیلدهای زیر را تکمیل نمایید:

در فیلد URL of your site آدرس وب سایت را وارد نمایید.

در فیلد بعدی در صورتیکه در ساب فولدر وردپرس دارید آن را وارد نمایید.

در فیلد بعدی نوع وب سرور را انتخاب نمایید.

در فیلد Your old permalink structure ، ساختار قبلی پیوندهای یکتا را انتخاب نمایید.

در نهایت بر روی گزینه Generate Redirect کلیک نمایید.