مقالات آموزشی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

محدودیت‌های نرم‌افزاری روز به روز برای کاربران ایرانی سخت‌تر و آزاردهنده‌تر می‌شود به تازگی اپل تغییرات تازه‌ای را در نسخه جدید iTunes خود اعمال کرده که کار را برای کاربران ایرانی مشکل‌تر از پیش می‌کند و ساخت اکانت Apple ID که نیاز اولیه و ضروری برای استفاده از سرویس‌های اپل است در آن محدود شده است. پس اگر شما هم در ساخت اکانت اپل با مشکل مواجه شده‌اید خواندن مقاله را ادامه دهید

 

 

به گزارش بولتن نیوز: از حدود ۲ ماه پیش که مشکل ساخت اکانت اپل به وجود آمد زومیت تمام تلاش خود را برای یافتن راه‌حل رفع این محدودیت بکار گرفت که نتیجه آن بصورت مختصر در این مقاله ارائه می‌شود. اگر آیفون، آیپد و یا آیپاد تاچ دارید برای نصب نرم‌افزارها، دسترسی به سرویس ابری iCloud و اتصال به iTunes به یک اکانت Apple ID دارید.

 

اگر iTunes شما نسخه بالاتر از 10.3 باشد ممکن است هنگام ساخت Apple ID با این پیغام مواجه شوید:

 

حتی اگر iTunes نسخه قدیمی داشته باشید و آن را ارتقاع دهید باز هم با این پیغام مواجه خواهید شد. در این حالت اگر نسخه قبلی را نیز مجددا برروی کامپیوتر خود نصب کنید باز هم مشکل مرتفع نمی‌شود.

 

تماس‌های مکرر زومیت با تیم پشتیبانی iTunes اپل نیز به جواب‌های بی‌ربط اپل در مورد این مشکل پاسخ داده شد و در نهایت نیز بی‌نتیجه ماند.

 

اما پس از انتشار نسخه 10.6.1 iTunes ما با ناامیدی تمام نسبت به نصب آن برروی کامپیوترهای مختلف و آزمایش ساخت اکانت اپل اقدام کردیم و خوشبختانه در اولین کامپیوتر ساخت اکانت بدون مشکل صورت پذیرفت. اما متاسفانه برروی کامپیوتر دوم باز هم با همان پیغام خطا روبرو شدیم. پس ابتدا iTunes خود را به آخرین نسخه ارتقاء داده و سپس مراحل ساخت اکانت Apple ID که در ادامه همین مقاله آماده است را طی نمایید.

 

اما اگر پس از ارتقاء iTunes بازهم با همان پیغام کذایی بالا روبرو شدید نگران نباشید راه حل دیگر این است که روی سیستم‌عاملی که اصلا iTunes تابه حال برروی آن نصب نشده، نسخه iTunes 10.3.1 را نصب کرده و سپس نسبت به ساخت اکانت خود اقدام کنید. این بدین معناست که یا باید سیستم‌عامل ویندوز خود را از نو نصب کنید و یا اینکه از سیستم‌عامل‌های Live که از روی سی‌دی و یا حافظه فلش اجرا می‌شوند، استفاده نمایید. توجه داشته باشید که اگر نسخه‌های بالاتر iTunes را برروی کامپیوتر خود داشته باشید با نصب نسخه پایین‌تر مشکل شما حل نخواهد شد و حتما باید iTunes را روی سیستمی  نصب کنید که تا به حال این برنامه برروی آن نصب نشده باشد!

 

 

 

مراحل ساخت اکانت Apple ID

پیش از شروع مراحل ساخت اکانت توجه داشته باشید که باید iTunes 10.3.1 یا قدیمی‌تر را برروی کامپیوتر خود نصب کرده باشید در غیراینصورت با پیغام خطا مواجه خواهید شد. همچنین باید IP آدرس اینترنتی خود را تغییر دهید تا اپل متوجه نشود که شما از ایران به iTunes متصل شده‌اید برای این کار نیز باید برروی کامیپوتر خود از VPN و یا سرویس‌های مشابه استفاده کنید تا IP شما تغییر کند. سپس می‌توانید مراحل نصب را دنبال نمایید:

 

لازم به ذکر است که مراحل ساخت اکانت با آنچه پیشتر در مقاله "آموزش قدم به قدم استفاده از iPhone - نصب iTunes و ساخت اكانت برای گوشی " آموزش دادیم تفاوت خاصی نکرده است.

مرحله اول:

آی‌تیونز را اجرا نموده و سپس از ستون سمت چپ گزینه iTunes Store را انتخاب کنید، سپس از طریق کادر جستجو در گوشه راست بالای برنامه عبارت Free App یا Free Game را جستجو کنید. پس از آن از لیست نرم‌افزار و یا بازی‌های لیست شده یکی از آنهایی که دکمه Free در مقابلش وجود دارد را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم:

در این مرحله از شما درخواست می‌شود که در iTunes لاگین کرده و یا اکانت جدید بسازید، روی دکمه Create Apple ID کلیک کنید:

سپس صفحه خوش‌آمد گویی نمایش داده می‌شود، برای ادامه کار برروی Continue کلیک کنید:

مرحله سوم

در این مرحله قوانین و مقررات و شرایط استفاده از سرویس‌های اپل نمایش داده می‌شود صفحه را به پایین اسکرول کرده سپس گزینه I have read and agree to these terms and conditions را انتخاب نموده و برروی دکمه Agree کلیک کنید:

 

مرحله چهارم

در این مرحله مشخصات خود را با دقت وارد نمایید. آدرس ایمیل می‌بایست معتبر باشد در غیراینصورت نامه فعال‌سازی اکانت اپل که به ایمیل شما ارسال خواهد شد را دریافت نخواهید کرد. رمز عبور انتخابی نیز که می‌بایست در کادر Password و Verfiy Password بصورت یکسان تکرار شود، باید پیچیده باشد یعنی در انتخاب رمز خود باید از حروف کوچک و بزرگ بعلاوه اعداد و کارکترهای خاص استفاده نمایید به عنوان مثال رمز عبور شما می‌بایست چنین باشد: M7652jack#

 

در قسمت Security Question نیز باید یک سوال را انتخاب نموده و یک پاسخ نیز برای آن وارد کنید. این پرسش و پاسخ‌ها زمانی به کار شما خواهد آمد که رمز عبور اکانت اپل خود را فراموش کرده باشید. پس سعی کنید جواب‌های منطقی را انتخاب کنید.

 

به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در قسمت Rescue Email Address نیز یک ایمیل معتبر وارد کنید تا در صورت فراموش شدن رمز عبور از طریق آن بتوانید رمز خود را بازیابی کنید. در نهایت تاریخ تولد خود را وارد کنید. در این قسمت نیازی نیست به خود سخت بگیرید اگر تاریخ تولد خود را به میلادی نمی دانید یک تاریخ تولد غیرواقعی را وارد کنید. و برروی دکمه Continue کلیک کنید.

 

مرحله پنجم

در این مرحله نیز باید اطلاعات را با دقت وارد نمایید. اطلاعات مربوط به شماره تلفن، آدرس، کدپستی و غیره می‌بایست با یکدیگر هم‌خوانی داشته باشند. برای پر کردن این اطلاعات دو راه پیش‌رو دارید یا از بالای کار نمایش داده شده برروی select a countery or region کلیک کرده و کشور را به United States تغییر دهید و اطلاعاتی که ما در ادامه به شما پیشنهاد می‌دهیم را برای آدرس و کدپستی و غیره وارد کنید و یا از روش دوم عمل کرده و آدرس مرتبط با IP خود را تولید کرده و از آن استفاده کنید.

 

مرحله ۵ - روش ۱:

از بالای صفحه کشور United States را انتخاب نموده و برروی دکمه Change کلیک کنید. در این حالت مجددا تایید قوانین و مقررات درخواست می‌شود، پس از آن مجددا به همین صفحه باز می‌گردید:

حالا که کشور برروی United States تنظیم شده ابتدا Payment Type را برروی None تنظیم نموده و سپس نام و نام خانودگی و جنسیت خود را به ترتیب در کادرهای Name و Lastname وارد کنید. سپس باقی مقادیر را براساس موارد زیر وارد کنید.

 

Street: 1 Infinite loop

City: CUPERNITO

Province: CA

Zipcode: 95014-2083

Tel: 031 1298567

سپس برروی دکمه Create Apple ID کلیک کنید اگر بخت با شما یار باشد ساخت اکانت Apple ID به پایان رسیده است.

 

مرحله ۵ - روش ۲

اپل ساختار کنترل آدرس را تغییر داده و آدرس‌های غیر معتبر ساخته شده توسط سرویس‌های همچون Fakenamegenerator را تشخیص می‌دهد پس فقط از آدرس اعلام شده در مرحله ۵ - ۱ استفاده نمایید.

 

در روش دوم شما کشور را به United States تغییر نمی‌دهید و در عوض اطلاعات پستی منطبق بر کشور پیش‌فرض را وارد می‌کنید. (این کشور براساس آدرس IP اینترنتی شما تشخیص داده می‌شود به عنوان مثال اگر سرور VPNایی که به آن وصل شده باشید در کانادا قرار داشته باشد کشور کانادا بصورت پیش‌فرض انتخاب می‌شود)

 

برای دست آوردن اطلاعات منطبق با کشور انتخاب شده از وب سایت fakenamegenerator استفاده نمایید در این وب سایت می‌توانید کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید تا اطلاعات پستی و شماره تلفن برایتان تولید شود اطلاعاتی که به آن نیاز دارید 

 

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

همانطور که میدانید امروزه ایمیل یکی از مهمترین و ساده ترین روش های ارتباط میان شرکت ها و افراد در سرتاسر جهان است. همچنین یکی از روش های بازاریابی تبلیغاتی و معرفی محصولات و خدمات به افراد مختلف میباشد.

شما از طریق کنترل پنل پلسک هاست ویندوز میتوانید برای دامنه فعال خود ، اکانت های ایمیل متفاوت ایجاد نموده و با استفاده از این اکانت ها ، ایمیل ارسال و دریافت نمایید. در این مقاله به نحوه ساخت اکانت ایمیل در کنترل پنل پلسک هاست ویندوز میپردازیم.

برای انجام این کار ابتدا وارد کنترل پنل پلسک شده و از منوی سمت چپ پنل بر روی گزینه Mail کلیک میکنیم.

در تب  Email Addresses ، جهت ایجاد اکانت ایمیل جدید بر روی گزینه Create Mail Address کلیک میکنیم.

در صفحه باز شده در تب General ، مشخصات اکانت ایمیل مورد نظر را تکمیل میکنیم.

در فیلد Email address ، نام موردنظر برای اکانت ایمیل را وارد میکنیم.

در فیلد Password  و Confirm password ، رمز عبور و تکرار رمز عبور برای اکانت ایمیل مورد نظر را وارد میکنیم. همچنین میتوانیم از گزینه Generate جهت ایجاد رمز عبور تصادفی برای اکانت ایمیل استفاده نماییم.

با فعال کردن تیک گزینه Mailbox ، میتوانیم میزان فضایی مشخص از هاست خود را به این اکانت ایمیل اختصاص دهیم تا نتواند بیش از این میزان مشخصاز فضای هاست استفاده نماید. بسته به تنظیمات مدیر سرور ، مقدار پیشفرضی برای آن در نظر گرفته شده است که با انتخاب گزینه Another size میتوان این میزان فضای اختصاص داده شده را تغییر داد.

در فیلد Description in Plesk ، میتوانیم توضیحاتی در مورد این اکانت ایمیل وارد نمایید که توسط  صاحب اکانت ایمیل قابل مشاهده است.

در نهایت جهت ذخیره تنظیمات بر روی گزینه OK کلیک میکنیم.

پس از کلیک بر روی گزینه OK ، پیغامی مبنی بر ایجاد اکانت ایمیل نمایش داده خواهد شد. در این صفحه نام اکانت و برخی مشخصات دیگر آدرس ایمیل ساخته شده نمایش داده خواهد شد.

حال میتوانیم با کلیک بر روی اکانت ایمیل مورد نظر ، مشخصات آن مانند پسورد را تغییر دهیم.

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت پایگاه داده یا دیتابیس را در کنترل پنل پلسک هاست ویندوز آموزش دهیم. دیتابیس یکی از بخش های اساسی جهت راه اندازی هر وب سایت میباشد. برای نصب و استفاده از سیستم های مدیریت محتوا ابتدا باید نسبت به ایجاد دیتابیس برای آن اقدام نماییم.

برای ساخت دیتابیس در کنترل پنل پلسک ، ابتدا به پلسک لاگین کرده و سپس از ستون سمت راست پنل و یا از منوی سمت چپ ، گزینه Databases را انتخاب میکنیم.

 

در صفحه باز شده ، بر روی گزینه Add Database کلیک میکنیم.

 

پس از باز شدن صفحه Add a Database، مشخصات دیتابیس جدید را وارد میکنیم.

در فیلد Database name ، نام دیتابیس را وارد میکنیم.

در قسمت Database server ، نوع سرور دیتابیس را بسته به نوع دیتابیس خود ( MySQL or MS SQL ) انتخاب میکنیم.

در قسمت Related site ، در صورت نیاز دیتابیس را به دامنه مورد نظر خود متصل میکنیم.

در بخش Users ، در صورت نیاز یوزر دیتابیس را ایجاد میکنم.

در فیلد Database user name ، نام یوزر دیتابیس را وارد میکنیم.

در فیلد New password ، پسورد یوزر دیتابیس و سپس در فیلد Confirm password ، تکرار پسورد را وارد میکنیم.

گزینه User has access to all databases within the selected subscription  را بدون تغییر گذاشته و در نهایت گزینه OK را انتخاب میکنیم.

در نتیجه دیتابیس مورد نظر شما ایجاد خواهد شد.

همچنین از طریق گزینه User Management ، میتوانید یک یوزر دیتابیس جدید ایجاد نماییم.

 

در صفحه یوزرهای دیتابیس ، یوزر مورد نظر را جهت ویرایش انتخاب میکنیم.

 

در صفحه باز شده مشخصات یوزر دیتابیس مورد نظر را ویرایش میکنیم.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 3.75 (2 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

ساختن جیمیل بسیار ساده است، فقط کافیست مراحل زیر را طی کنید تا شما هم برای خود یک جیمیل داشته باشید. (به هنگام خواندن این مطلب هرجا که برایتان سوالی پیش آمد یا با مشکلی مواجه شدید، در بخش نظرات ذکر کنید.) ...

ساختن جیمیل بسیار ساده است، فقط کافیست مراحل زیر را طی کنید تا شما هم برای خود یک جیمیل داشته باشید. (به هنگام خواندن این مطلب هرجا که برایتان سوالی پیش آمد یا با مشکلی مواجه شدید، در بخش نظرات ذکر کنید.)

 

1. برای ساختن جیمیل ابتدا به آدرس gmail.com بروید و یا اینجا کلیک کنید.

 

2. سمت راست بالای صفحه بر روی دکمه Create an account کلیک کنید:

 

3. شروع به پر کردن فرم می کنیم. در قسمت Name نام و نام خانوادگی خود را بنویسید.

 

4. در قسمت Choose your username نام کاربری خود را وارد کنید (تنها از حرف، عدد و نقطه استفاده کنید). انتخاب یک نام کاربری که تابحال انتخاب نشده باشد شاید کمی دشوار باشد چراکه ملیون ها نفر از جیمیل استفاده می کنند و هر کدام آدرس مخصوص به خودشان را دارند. در مستطیل خالی نام کاربری مورد نظر خود را وارد کنید بعد از رفتن به مرحله بعد خودکار چک خواهد شد که این نام کاربری قابل قبول هست یا خیر. معمولاً با اضافه کردن یک عدد به انتها نام کاربری پذیرفته خواهد شد!

 

5. در قسمت Create a password و Confirm your password کلمه عبور خود را وارد کنید  (رمز عبوری که انتخاب می کنید را در اختیار هیچکس قرار ندهید، در انتخاب رمز عبور از حروف و اعداد استفاده کنید تا رمز عبورتان امن باشد. همچنین سعی کنید در رمز عبورتان از نام خودتان، شماره شناسنامه و موارد مشابه استفاده نکنید چون نشخیص آنها برای دیگران آسان است).

 

6. در قسمت Birthday ماه، روز و سپس سال تولد خود را به میلادی انتخاب کنید.

 

7. در قسمت Mobile phone کشور و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید (این قسمت اختیاری است ولی یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از سوء استفاده دیگر افراد از اکانت گوگلی شما است و گوگل از شماره شما برای هیچ کار دیگری استفاده نمی کند و من به شما توصیه می کنم شماره خود را وارد کنید.)

 

8. در قسمت Your current email address شما باید یک ایمیل از خود ذکر کنید، اگر در حال حاضر ایمیل دیگری دارید (جیمیل، ایمیل یاهو، لایو، هات میل، …) آنرا در این قسمت ذکر کنید، این ایمیل بسیار مهم است چرا که اگر روزی رمز عبور خود را فراموش کنید و به گوگل اطلاع بدهید، رمز عبور را به این ایمیل برای شما می فرستد. پس فقط اگر به ایمیل خود اطمینان دارید آنرا در این قسمت ذکر کنید. اما اگر اولین بار است که ایمیل می سازید و ایمیل دیگری ندارید، این قسمت را خالی بگذارید.

نمونه فرم پر شده تا اینجای کار

 

9. در قسمت Prove you’re not a robot باید ثابت کنید که ربات نیستید! عبارتی را که در عکس می بینید عیناً در کادر زیر آن تایپ کنید این عبارت دو کلمه ای است و بین آن یک فاصله وجود دارد. (چرا کد های امنیتی را در فرم های اینترنتی می بینیم؟)

 

10. در قسمت Location کشوری که در آن حضور دارید را بنویسید. و در نهایت قوانین استفاده از سرویس های گوگل را با تیک دار کردن گزینه I Agree to the Google … بپذیرید. و روی Next Step برای رفتن به مرحله بعدی کلیک کنید.

 

11. در اینجا ممکن است گوگل برای اطمینان از صحت شماره تلفن همراه شما با شما تماس بگیرد. در این صورت بعد از کلیک روی Call my phone with verification code گوگل به شما زنگ خواهد زد و کد امنیتی را به صورت یک عدد برای شما می گوید. (دقت کنید که گوگل یک بار این کد را مثلاً به صورت five-zero-five-eight-six-seven  می گوید و بعد می گوید Again و از دوباره آن را تکرار می کند)  بعد از شنیدن این عدد ها در قسمت verification code وارد کنید و روی دکمه verify کلیک کنید.

 

12. پس از این مرحله شما وارد مرحله 2 می شوید (!) در این مرحله می توانید عکس خود را هم اضافه کنید تا در گوگل پلاس هم صاحب عکس باشید و هم اکانت گوگل شما عکس دار شود. اگر تمایلی به این کار ندارید روی دکمه Next Step کلیک کنید و اگر می خواهید عکس خود را آپلود کنید روی گزینه ADD PROFILE PHOTO کلیک کنید و عکس خود را آپلود کنید!

 

جیمیل به شما خوش آمد خواهد گفت بعد از خواندن راهنمایی ها، بر روی  Continue to Gmail کلیک کنید تا به جیمیل خود بروید.

 

جیمیل نو مبارک!

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال

آموزش ساخت دیتابیس ها و مدیریت آنها از طریق کنترل پنل و phpMyAdmin 

اکثر اسکریپتهایی که همه روزه با آنها سر و کار داریم از پایگاه های داده برای ذخیره ی اطلاعات استفاده میکنند. در این تاپیک یاد خواهیم گرفت که چگونه یک دیتابیس ساخته، یک یوزر را به آن مرتبط کنیم. چگونه یک دیتابیس را به سیستم وارد نماییم و در نهایت چگونه دیتابیس های خود با استفاده از کنترل پنل دایرکت ادمین یا با استفاده از phpMyAdmin مدیریت نماییم. با من همراه باشید.

چگونه یک دیتابیس بسازیم و آنرا برای استفاده در اسکریپت آماده کنیم؟

برای ساخت یک دیتابیس ابتدا وارد کنترل پنل دایرکت ادمین شوید و سپس در بخش System management بر روی آیکن MySQL Management کلیک نمایید.

در صفحه ای که برایتان باز میشود، برای ساخت یک دیتابیس جدید بر روی لینک Create New Database کلیک نمایید.

پر کردن اطلاعات در این صفحه بسیار آسان و واضح است، در بخش Database Name نام دیتابیس را وارد میکنید، در بخش Database Usename نام کاربری دیتابیس و سپس در بخش Username Password و Confirm Password پسورد مورد نظرتان را به ترتیب یک بار وارد کرده و یک بار معادل آن را تکرار میکنید. در پایان بر روی دکمه ی Create کلیک کنید

همانطور که مشاهده میکنید، در پایان اطلاعات دیتابیس ساخته شده اعمل از نام دیتابیس، یوزر دیتابیس و پسورد آن به همراه سرور دیتابیس برایتان به نمایش در خواهد آمد. همانطور که در تصویر نیز قابل مشاهده است، به صورت اتوماتیک نام کاربری شما به پشت نام و یوزر دیتابیسی که ساخته این اضافه شده است. بنابراین نام دیتابیس به صورت accountuser_dbname و نام کاربری آن به فرم accountuser_dbuser خواهد بود.

در صفحه بالا بر روی عبارت HERE در پایین صفحه کلیک کنید تا به صفحه ی اصلی دیتابیس ها بازگردید. هدیتابیس به لیست دیتابیس های جدید اضافه شده و آماده ی به کار گیری است.

روی هر دیتابیس میتوان عملیات متفاوتی را انجام داد. همانطور که در شکل بالا نیز مشخص شده است، در زیر لیست دیتابیس ها، دکمه های Repair، Check, Optimize و Delete موجود است که بر حسب شرایط میتوانید از آنها استفاده نمایید. برای به کار گیری هر یک از این امکانات میبیاست ابتدا دیتابیس مورد نظر را انتخاب کنید. سپس اگر میخواهید دیتابیس تعمیر شود روی دکمه ی Repair، اگر میخواهید در دیتابیس به دنبال مشکلات بگردید روی دکمه ی Check، اگر میخواهید دیتابیس را بهینه سازی کنید روی دکمه ی Optimize و در پایان اگر میخواهید دیتابیس حذف شود روی دکمه ی Delete کلیک کنید.

توجع داشته باشید که بجز Delete، هیچ یک از امکانات نام برده شده در بالا، بر روی دیتابیس خالی تاثیری ندارند. بنابراین مادامی که دیتابیس شما خالی است، هیچ یک از این امکانات نمیتوانند فعالیتی را روی آن انجام دهند.

اگر مایلید از دیتابیس خود یک نسخه ی پشتیبان تهیه نمایید کافی است بر روی لینک Download جلوی دیتابیس مورد نظرتان کلیک نمایید. حجم دیتابیس نیز در ستون Size به نمایش گذاشته شده است. یکی از موارد کاربرد امکان Optimize در زمانی است که میخواهید یک بکاپ از دیتابیس تهیه کنید. این امکان میتواند تا حدودی باعث کاهش حجم دیتابیس شما شود.

عوض کردن پسورد یک دیتابیس و تغییر سطوح دسترسی آن 

چگونه پسورد یک دیتابیس را عوض کنیم؟

دانستن پسورد یک دیتابیس، چه برای ورود به phpMyAdmin و چه برای استفاده در اسکریپتها، امری کاملا ضروری است. اما به هر حال شرایطی پیش می آید که ممکن است شما پسورد را فراموش کرده باشید و یا به هر دلیلی نیاز باشد این پسورد را تغییر دهید. برای این کار به شیوه ی زیر عمل کنید :

وارد اکانت خود در دایرکت ادمین شده و از بخش System management آیکن MySQL management را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

در جلوی نام یوزر بر روی modify password کلیک کنید. در صفحه ی جدید پسورد مورد نظرتان را وارد نموده و سپس بر روی دکمه ی Save کلیک کنید تا تنظیمات مورد نظر شما بر روی دیتابیس اعمال شود.

چگونه سطوح دسترسی یک یوزر را تغییر دهیم؟

طبق آموزش بالا روی نام دیتابیس کلیک کنید تا لیست یوزرهای آن به نمایش در بیاید. سپس در جلوی نام یوزر بر روی Modify privilages کلیک کنید تا لیست دسترسی ها برایتان به نمایش در بیاید.