مقالات آموزشی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

در این مقاله قصد داریم با نحوه گرفتن بکاپ در کنترل پنل پلسک هاست ویندوز آشنا شویم. همانطور که میدانید بکاپ گیری یکی از مهمترین اموری است که باید توسط صاحب وب سایت انجام شود.زیرا که ممکن است پس از انجام هر تغییری مانند نصب افزونه و یا حذف سهوی بخشی یک فایل ، بارگزاری وب سایت با اختلال مواجه شود.در این موارد در صورت داشتن بکاپ میتوانید وب سایت را به حالت قبل بازگردانید. بنابراین پیش از انجام هر تغییر و همچنین به صورت دوره ای باید ازمحتویات وب سایت خود بکاپ تهیه نمایید.

برای تهیه بکاپ در پلسک ابتدا وارد کنترل پنل پلسک شده و سپس از ستون سمت چپ محیط کاربری پلسک ، گزینه Account را انتخاب میکنیم.در صفحه باز شده بر روی گزینه Back UP Websites کلیک میکنیم.

در این صفحه گزینه Backup  را انتخاب میکنیم.

در این صفحه تنظیمات و نوع بکاپ را انتخاب میکنیم.

در قسمت Back UP ، سه گزینه جهت انتخاب بخش های هاست جهت بکاپ گیری وجود دارد.

Domain Configuration : از تنظیماتی که برای دامنه انجام داده اید بکاپ تهیه میشود.

Mail Configuration and content : از تنظیمات ایمیل ها و ایمیل های دریافتی و ارسالی موجود بکاپ تهیه میشود.

User files and databases : از فایل ها و دیتابیس ها بکاپ تهیه میشود.

در قسمت Store in  می توانید مشخص کنید که پس از گرفتن بکاپ، در کجا ذخیره شود و در صورت تمایل با استفاده از FTP بکاپ را به روی سرور دیگری منتقل نمایید.

در قسمت Type میتوانید نوع بکاپ رامشخص نمایید.

Full : از تمامی فایل ها ، تنظیمات و دیتابیس ها به صورت کامل بکاپ تهیه می شود.

Incremental : از تمام فایل ها ، تنظیمات و دیتابیس هایی که نسبت به بکاپ قبلی ، تغییر کرده اند؛ بکاپ تهیه می شود.

در بخش Backup setting  تنظیماتی مربوط به نحوه ارسال پیغام و نحوه گرفتن بکاپ نمایش داده میشود.

میتوان با انتخاب گزینه When a backup task is complete مشخص کرد که پس از پایان بکاپ ، پیغامی به ایمیل شما ارسال شود.

پس از اعمال تنظیمات موردنظر بر روی OK کلیک میکنیم تا فرآیند بکاپ گیری آغاز شود.

فرآیند بکاپ گیری نسبت به حجم دیتای هاست شما زمانبر خواهد بود.

پس از اتمام بکاپ گیری ، میتوانید با کلیک بر روی فلش سبز رنگ ، بکاپ را بر روی سیستم خود دانلود نمایید.

توصیه میشود همواره از اطلاعات خود بکاپ گرفته و برروی سیستم دیگری ذخیره نمایید تا در صورت لزوم از آن استفاده نمایید.

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

جهت نصب گواهینامه SSL در پلسک، باید یک کد CSR ایجاد نموده و سپس آن را به وب دیتا ارسال نمایید تا گواهینامه برای شما صادر شود.

برای ایجاد کد CSR ، پس از ورود به کنترل پنل پلسک، در صفحه ی اصلی در تب Websites & Domains افزونه ی SSL/TLS Certifcates را انتخاب نمایید.

 

 

در صفحه بعدی ، بر روی گزینه ی Add SSL/TLS Certificate کلیک کنید.

 

 

فرم نمایش داده شده را با استفاده از راهنمای زیر پر کرده و بر روی دکمه ی Request کلیک کرده تا کد CSR ایجاد شود.

 

 

 

اطلاعات قسمت Certificate Information را مطابق با موارد زیر تکمیل کنید: (توجه داشته باشید بعلت تحریم بودن ایران اطلاعات CSR باید با مشخصات غیر ایرانی تولید شود)

Bits: در این بخش عدد 2048 را انتخاب نمایید.

Country: نام کشور را انتخاب نمایید.

State or Province: نام استان را انتخاب نمایید.

(Location(City: نام شهر مربوطه را انتخاب نمایید.

(Organization Name(Company: نام شرکت را وارد نمایید.

Organization Department/Division Name: نام بخش شرکت را که گواهی برای آن صادر گردیده است را وارد نمایید.

Domain Name: نام دامنه را وارد نمایید.

E-mail: آدرس ایمیل خود را جهت دریافت کد ساخته شده CSR وارد نمایید.

در نهایت کد CSR ایجاد و به صورت یک رکورد مشابه تصویر زیر اضافه می شود که با انتخاب آن و کلیک بر روی دکمه دانلود می توانید این کد را دانلود نمایید.

 

 

 

 

تولید کد CSR به پایان رسید.این کد را در فایل متنی نگهداری و در زمان نصب گواهینامه ی SSL از آن استفاده نمایید. نسخه تهیه شده را نیز به شرکت وب دیتا ارائه دهید تا سایر مراحل صدور گواهینامه انجام شود . 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

هنگام انتخاب یک شرکت طراحی وب سایت یا در واقع سرویس طراحی وب مهم است که شرکتی را انتخاب کنید که نه فقط به طراحی گرافیکی و نرم افزار بلکه مهمتر از آن از اهمیت حضور در وب آگاه باشد.

 

هنگام انتخاب شرکت برای طراحی وب سایت و سرویس دهنده خدمات وب باید 10 مورد زیر را مدنظر داشته باشید. بهتر است بگویم بیش از 10 دلیل وجود دارد که نمی توانید کسب و کار خود را بدون داشتن وب سایت ادامه دهید، ولی این 10 مورد شاید مهمترین دلایل آن باشد.

 

 

1. با داشتن وب سایت کسب و کار شما جهانی خواهد شد و دیگر به یک محدوده خاص شهری یا کشوری محدود نخواهد بود. با وب سایت، کسب و کار شما بین المللی می شود و به واسطه این وب سایت قطعا مشتریان شما زیاد و در نهایت سود شما افزایش خواهد داشت.

 

2. یک وب سایت حرفه ای ابزاری برای هزینه های موثر بازاریابی می باشد و ویترین محصولات و خدمات شما خواهد بود.

 

3. وب سایت، کسب و کار شما را بصورت شبانه روزی باز نگه می دارد و شما را قادر خواهد کرد که 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته در سطح جهانی حضور داشته باشید.

 

4. چون وب سایت شما 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کار می کند، مشتریان شما از خدمات سطح بالای شما لذت خواهند برد. (همیشه و درهر زمان قادر به ارتباط با شما خواهند بود)

 

5. راه اندازی وب سایت شانس رشد شرکت شما را زیاد می کند! بخشی از این رشد بر اثر خرید و فروش با تعداد زیادی از مشتریان بصورت بین المللی بوجود خواهد آمد، و بخشی دیگری از این رشد با بررسی و پالایش پیشنهاد کسب و کار شما در طول فرآیند توسعه وب ایجاد می شود. توسعه وب سایت با خدمات حرفه ای طراحی وب شما را قادر به بررسی محصولات و خدمات خود می کند و این کار راه حلهای بازاریابی چدیدی به شما خواهد داد.

 

6. با وب سایت خود می توانید تمام زمینه ها و فیلدهای کاری خود را به مشتری نشان دهید و اطمینان حاصل کنید که به مشتری خود زمینه های حرفه ای ای کار خود را نمایش داده اید، با توجه به اینکه با یک سیستم مدیریت محتوی وب سایت حرفه ای خودتان می توانید محتویات وب سایت را مدیریت کنید، بهترین فرصت برای معرفی شرکت در حالت ایده آل شما خواهد بود و زمانی که بهترین به نظر برسید بهترین فروش را براحتی به دنبال خواهد داشت. (اینطور نیست؟)

 

7. یک وب سایت خوب مشتریان شما را قادر می سازد در هر لحظه ای از شبانه روز حتی اگر در محل کار خود نباشید با شما ارتباط برقرار کنند. و شما براحتی می توانید از خارج از محل کار این مکاتبات را مدیریت کنید.

 

8. یک وب سایت، مانند یک تلفن همراه یکی از محبوب ترین راههای ارتباط مشتریان شرکتهای تجاری برای تماس با آنها می باشد.، بنابراین داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری ضروری است.

 

9. از آنجا که وب سایت ویترین کار شما می باشد مشتریان بالقوه همان کالا یا خدماتی را خواهند دید که شما می خواهید. این کمک بزرگی است برای موسساتی که به سرعت در حال رشد هستند و می خواهند بزرگتر شوند و همچنین شرکت های بزرگی که می خواهند خدمات شخصی بیشتری ارائه کنند.

 

10. امروزه اولین جستجویی که هر شخص برای نیاز خود می کند، جستجوی آنلاین است و این جایی است که باید شما نیز حضور داشته باشید.

 

 

به یاد داشته باشید این ها فقط 10 دلیل مهم برای داشتن وب سایت است. شما باید مطمئن شوید که طراحی وب سایت شما توسط شرکت طراحی سایتی ایجاد می شود که نه تنها طراحی وب سایت همراه با توسعه را درک کند، بلکه درک کاملی از کسب و کار نیز داشته باشد.

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

گاهی اوقات کاربران از عدم ارسال و دریافت ایمیل های سایت خود شکایت میکنند که این امر میتواند علل مختلفی داشته باشد. یکی از این عوامل غیر فعال بودن phpmail در هاست میباشد. اسپم شدن آدرس سایت، ، آی پی سرور ، دریافت اخطار abuse ، مسدود شدن سایت و … در نتیجه ارسال ایمیل گروهی و حجم بالای ارسال ایمیل غیر مجاز توسط مدیریت سایت و در بسیاری اوقات به صورت ناخواسته و بدون اطلاع مدیریت سایت و توسط اسکریپت و کدهای سایت میباشد. شما میتوانید با بررسی و انجام موارد زیر تا حدودی از ارسال این ایمیل ها و به وجود آمدن مشکلات برای سایت و در نتیجه سرور جلوگیری نمایید.

 

غیرفعال کردن phpmail در هاست

یکی از ساده ترین روش ها بستن تابع phpmail در سرور است. با بستن تابع phpmail در php.ini دیگر سیستم مدیریت محتوا php شما امکان ارسال ایمیل نخواهد داشت. البته این مورد ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد کند. دسترسی به این مورد فقط برای سرور های مجازی یا اختصاصی است. در مواردی هاستینگ به درخواست مشتری این تابع را فعال یا غیر فعال می کند. به جای این تابع میتوان از تابع smtp جهت ارسال ایمیل استفاده نمود.

 

غیر فعال کردن افزونه ها و قسمت های غیر ضروری در سایت

اگر در سایت خود نیاز به ارسال نظرات و یا ثبت نام های جدید ندارید میتوانید در مدیریت موارد ذکر شده را غیر فعال نمایید. برای مثال در وردپرس و در قسمت تنظیمات می توانید بخش ثبت نام کاربران را به آسانی غیرفعال کنید. برای غیر فعال کردن دیدگاه هم دو گزینه پذیرفتن بازتاب از دیگران (بازتاب فرستادن) و اجازه‌ی گذاشتن دیدگاه برای نوشته‌های تازه در قسمت “ تنظیمات > گفت و گو ها ” را غیرفعال کنید. در جوملا نیز میتوانید برای غیر فعال کردن ثبت نام های جدید در مدیریت جوملا - مدیریت کاربران - انتخابها ثبت نام کاربر جدید را روی خیر قرار دهید در این صورت سایت امنی خواهید داشت .

 

عدم استفاده از قالب ها ، افزونه ها و اسکریپت های نال شده

برای طراحی سایت خود سعی کنید که از محصولات لایسنس دار استفاده نموده و از قالب های نال شده و همچنین افزونه ها و کامپیوننت هایی که به رایگان در اینترنت موجود است استفاده نکنید. افزونه های نال شده حاوی فایل های آلوده می باشد و باعث ایجاد مشکلات امنیتی در سایت شما خواهد شد .

 

آپدیت کردن اسکریپت و یا مدیریت محتوا

اگر از سیستم مدیریت محتوایی نظیر جوملا ، وردپرس، نیوک و .. استفاده میکنید ممکن است روبات ها از باگ های سیستم مدیریت محتوا برای ارسال ایمیل اسپم و نظرات اسپم استفاده نمایند. بهترین روش برای جلوگیری از این نفوذ آپدیت مدیریت محتوا به آخرین ورژن ارائه شده میباشد زیرا که در ورژن های جدیدی که توسط شرکت های مربوطه عرضه می شود تمامی باگ ها و ضعف های نسخه های قدیمی رفع می شود و راه های نفوذ ربات ها بسته می شود . همیشه اسکریپت خود را آپدیت نگه دارید. آپدیت مدیریت محتوا به راحتی قابل انجام است و امنیت سیستم شما را تا حد زیادی ارتقا می دهد .

 

 استفاده از افزونه CAPTCHA

در صورتی که از فرم های مختلف نظیر فرم ثبت نام جدید ، RS Form و فرم تماس با ما و فرم های نظر سنجی و یا هر فرم دیگری که قابلیت درج اطلاعات داشته باشد و محافظت نشده باشد در سایت خود استفاده میکنید راه را برای رباتها هموار میکنید تا در سایت اطلاعات درج کنند و باعث سنگین شدن دیتابیس ، کند شدن سایت ، تمام شدن پهنای باند شما شوند. حتما کد امنیتی کپچا را در این فرم ها فعال نمایید این پلاگین در فرم های شما کد امنیتی را فعال میکند و در این صورت ربات ها نمیتوانند ایمیل اسپم و یا نظرات اسپم ارسال نمایند .

 

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

Cpanelراهنمای آموزش

 

1-نحوه چک کردن ایمیل

  را انتخاب کنید Mailابتدا وارد کنترل پنل شوید و گزینه

 را انتخاب کنیدWeb Mailو گزینه

 انتخاب کنیدSqurrel Mailدر این قسمت گزینه

 

 ایمیل ارسال کنیدComposeشما می توانید در گزینه